REBECCA NOVO

+ Häst

Publicerad 2012-10-15 18:00:32 i Vardag,



Hello babes! 
Jag har varit på tävling hela helgen, därav ingen bloggning. Men nu är jag back igen och fyfan vad bra det gick i helgen. Helt galet. Detta var på Södertälje ridklubb, nationell tävling. På lördagen så startade jag en MsvB och där var målet att nolla, för då kvalade jag vidare till MsvA vilket är den högsta höjden på ponny (130 cm) innan Grand prix 135 cm! Så jag red ganska lugnt för jag ville verkligen sätta nollan, så grunden rullade på hur bra som helst, och sedan till omhoppningen där jag tog det lugnt. Ponnyn levererade över förväntan och vi rullade in på en andraplats och nollade. Så det innebar alltså att jag nu är kvalad till MsvA! Tyvärr så puttade sista tjejen ner mig så jag hamnade på en 3:e plats, Men vad gör det?! 3:e plats i msvB nationellt är riktigt bra enligt mig. På söndagen så var det tidshoppning och jag bestämde mig för att satsa gärnet. Jag har aldrig riktigt gjort det på Kendor förut då jag bara velat sätta nollor för att kvala vidare. Men i söndags kunde jag inte hålla mig utan la upp en stor härlig galopp och dundrade över hindrerna. Mellan 7 och 8 så var det antingen 4 jättefram eller 5 hålla och jag valde 4 fram. Då sparkade hästen bakut mitt i linjen så avståndet blev helt fel och vi hann inte balansera upp oss utan touchade hindret och det föll. Gjorde dock riktigt tajta svängar och jag är nöjd med min runda!

 Så för att sammanfatta helgen: Jag är nu kvalad MSVA och har bara två nollor kvar till SM. 
(För att få starta SM måste man ha varit felfi i en nationell msvb, och eftersom detta var nationellt är det problemet också löst!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela